lørdag den 26. juli 2014

Bornholm set fra oven

I tirsdags havde jeg fødselsdag. 38 år! Det er underligt, at der på dåbsattesten står 1976 i fødselsår, når nu jeg føler mig som en ungmø på lyvogtyve! Vi har netop været på en skøn cykelferie på solskinsøen, og jeg vågnede på min fødselsdagsmorgen ved hjælp af skønfødselsdagssang sunget af mine to glade ungersvende. Vejret var naturligvis skønt selv tak for det skønne vejr. Jeg lover at give jer det samme solskinsvejr næste år og næste år og næste år... Vi skulle desværre ikke blive på det dejlige hotel Balka Søbad, men havde en 40 km cykeltur foran os til Rønne.
Nuvel afsted vi skulle, og vejret var dejligt, ruten uden bjergstigninger hvis I vil opleve stigninger i DK ala tour de france, så tag til Bornholm! og smuk natur.



Ved et tilfælde kom vi forbi en lille by mellem Balka og Dueodde, hvor vi lige skulle pitstoppe efter vand. Og dér lige foran os stod en helikopter, som naturligvis sammen med en pilot tilbød en tur rundt på Sydbornholm. Jeg har altid ønsket mig en tur i luften i sådan en fætter, og vindmølleren tog resolut en beslutning om, at vi skulle i luften. Sikke en oplevelse! Det var så fantastisk, så jeg var meget stille. Og det hænder sjældent, at jeg er totally speechless so to speak. Både piloten, vindmølleren og Rasmus kommenterede på det vi så, men jeg havde lyst til bare at fornemme.



Da vi var landet slog det mig, at jeg sgu da kender piloten! Han hang ud med det samme slæng, som jeg, da jeg var ganske ung. Og det er ham, der i sin tid, viste mig Sortebrødre kirken by night, hvor jeg synes det var så uhyggeligt, at jeg tissede i bukserne. Og ikke blot i bukserne, der kom en fin plet på kirkebænken. Hvordan han reagerede, og hvordan jeg reagerede husker jeg ikke, men jeg ved, at det var helt enormt pinligt!

Hvis I har lyst til at prøve en tur i sådan en fætter, så prøv at klikke ind hos Skyfox.

1 kommentar:

  1. uhh det gad jeg godt! (Altså helikopterturen, ikke tisseriet - eller mørk kirkegård)

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!