onsdag den 16. april 2014

Stooop! Hvad bilder du dig ind?

Det kan godt være, at du er en original tosse, psykisk syg, idiot, ukært barn har mange navne. Men det berettiger dig ikke til at løbe efter mit barn, og forskrække ham, de andre elever og voksne!Torsdag morgen er Rasmus på vej i skole. Han kører på cykelstien og overhaler en mand, der går på fortovet. Manden løber efter Rasmus. Totalt umotiveret. Rasmus har hverken provokeret, talt til eller ramt manden. Heldigvis er Rasmus tæt på skolen, så skolepatrujlen er der. En lærer fra skolepatrujlen får stoppet manden, og fortæller ham, at han ikke skal løbe efter eleverne. Manden er totalt ligeglad, og kan ikke fornuft tage ind.





Jeg bliver så vred! Hvad bilder sådan en mand sig ind? Det er jo klart for enhver, at han ikke er frisk i pæren, og jeg om nogen taler for og har talt for at vi skal hjælpe de svage og syge i vores samfund. Jeg mener stadig, at manden skal hjælpes. Det er der ingen tvivl om. Men han skal hjælpes et andet sted end i vores nærområde. Et sted hvor der er ressourcer og faglighed til at hjælpe ham.

Vi ved, hvem manden er. Han synger højt eller taler/råber højt til og med sig selv. Han er en slags landsby tosse. Og fred være med det! Men børnene skal bevæge sig trygt rundt og være glade for at lege i vores område. Og sådan en oplevelse gør jo eleverne forskrækket.

Jeg har skrevet et signalement af manden, og givet det til skolen, som vil kontakte policen. Spørgsmålet er jo så bare, hvad der bliver gjort... Og hvilke tiltag man kan gøre for, at manden kan forstå alvoren. Jeg opfordrer ikke til selvtægt, og tager afstand fra det. Men det kan være frustrerende, at man som mor/voksen ikke kan bede sådan en mand om at pisse af, og blive væk et sted, hvor han kun kan skræmme snegle, orme og dukker.

Dette er ikke en kritik af policens ressourcer! Jeg er klar over og fuld indforstået med, at der er anmeldelser, der er meget vigtigere. 



1 kommentar:

  1. Hold da op, hvor sygt :).

    Kig gerne forbi, knus!
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!