onsdag den 2. april 2014

så'n en af dem...

Jeg har i mit liv aldrig samlet på bestik, service, servietter, kuglepenne, mønter eller andet godt. Allerhøjest på dårlige kærester! Jeg kan huske, da mine veninder begyndte at blive store nok til at ønske sig bestik til fødselsdage og jul. Så de havde en begynde samling, som de kunne udvide, når de fandt ridderen, der slog deres guldring på plads. Altså så de kunne ønske sig mere bestik, tallerkner, kopper og jeg skal komme efter dig i bryllupsgave. For det er jo så nydeligt at følges ad...




Tanken om at samle på noget praktisk som bestik har altid givet mig kuldegysninger og kvælningsfornemmelse. Jeg tror det hænger sammen med, at jeg har haft/ har svært ved at se en retning i mit liv. Altså forstået på den måde, at jeg er så impulsiv, så jeg ikke kan tage stilling til om jeg vil spise med bestik fra Ikea, genbrugsen eller Nobel fra Gense! Jeg kan da sagtens se, at Nobel bestikket er smukt og lækkert. Men der er bare så mange andre ting jeg hellere vil...

Anyway tilbage til mit udgangspunkt! Min skønne vindmøller er lidt af en samler, og derfor har han samlet så mange guldmærker fra Bilka og Føtex, så han nu i dag har udskiftet sit Zwilling knivsæt med et nyt sæt. Ja dvs at han har samlet 11 hæfter med 40 guldmærker i hver. Og jeg spørger ham, da vi kommer hjem og han pakker det fine nye sæt ud, hvad han så vil gøre med det gamle sæt? Han kigger på mig, som om jeg er håbløs og siger med største selvfølgelighed, at det da skal i kælderen. Det smider man jo ikke bare ud... Jeg spørger, hvad han dog vil gemme det til, og hans svar gør mig mundlam; ja tænk hvis man fik et sommerhus på et tidspunkt, så kan det jo bruges der...

Ja det kan det jo... Jeg ville selv have givet det væk eller smidt det ud, men i stedet for at være sådan en uden samlermani, så er jeg nu med i klubben, der har Zwilling knive, bor i en husstand, hvor der samles på guldmærker og laver forråd i kælderen i tilfælde af, at et sommerhus kommer i vindmøllerens hænder. Men han er sød, ham min vindmøller, så jeg lever med at mit ikke-matchende køkkenudstyr nu får konkurrence!



4 kommentarer:

  1. Da jeg var teenager arbejde jeg sammen med en jævnaldrende pige, der samlede på mågestellet! Det fattede jeg bare slet ikke... I dag ville jeg dog ønske at bare nogle af mine penge var blevet brugt på noget andet end byture og stilletter, så jeg ikke stadig havde mit "flytte-hjemmefra-bestik" fra IKEA!!!
    Du bliver glad for de flotte knive og gafler;-)

    SvarSlet
  2. Skønt indlæg der fik smilet frem på læben ;)

    SvarSlet
  3. Hej :-) Jeg har en konkurrence kørende hvor du kan vinde en smuk ring fra Katja Jaeger til en værdi af 1295,- Kig gerne forbi og deltag hvis du har lyst! http://www.stine-ebbesendahl.dk/2013/01/konkurrence-katja-jaeger.html

    Knus Stine

    SvarSlet
  4. Hej Anne
    Jeg er helt på dit hold. Køb efter behov. Her har vi stel fra bilka/Føtex til 48 ja vi fik 4 kasser i julegave et år og nænnede ikke at bytte det. så der går ikke skår i glæden når vi går i kælderen efter en ny tallerken når en af dem i køkkenet, ikke kunne holde til turen fra køkkenbordet ned på gulvet.
    Og vores "dyre" rødvinsglas fra IKEA til 29,95 for 6 er lige så tætte som dem der samles til 150 kr. stykket. og rødvinen i sofaen til en film tirsdag aften smager altså lidt bedre når det også var dem vi havde med i haven i sommers til bål aften, End når vi drikker af dem vi hiver frem til Jul og besøg af dronningen (hvis du spørger mig).
    Det er ikke prisen på grisen det det man ligger i det. De knive du har i Kælderen vil du elske når de kommer i sommerhuset

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!