onsdag den 26. marts 2014

Avvvvv en arbejdsskade...

Jeg overvejer om et bid er en arbejdsskade, erhvervsrisiko eller slet og ret en kærlighedserklæring! En skøn og charmerende unge fra vuggestuen og jeg havde i sidste uge en hyggestund, mens de andre børn sov.  Han er endnu ikke fyldt et år og derfor sover han ikke på samme tidspunkter som de andre tumlinger. Jeg sad på gulvet og han pludrede og charmede, mens han hoppede på mine lår. På et tidspunkt skulle vi nulre næser og det var noget så hyggeligt. Den lækre steg åbner munden og vil give mig et kæmpe kys sådan ser det i hvert fald ud og jo jo naturligvis ville han det! Jeg når at vende kinden til og her mærker jeg virkelig hvor meget savl og kærlighed, der er i sådan en bette mand! Jeg er drivvåd på kinden og eftersom han bliver ved med at nysse mig, må min bruncreme smage dejligt!

I hvert fald var der en tydelig farveforskel bagefter... Netop sådan en rolig stund, hvor der er tid til nærvær og ro, er en af de grunde til at jeg elsker arbejdet som pædagog. Det når jeg i hvert fald lige at tænke, inden jeg mærker fire små men stærke tænder tage godt fat i min kind.
Hvordan jeg fik ham til at slippe? Tak fordi du spørger! Jeg gav et hyl fra mig, og det gjorde han også ;) så tilbage sidder jeg med et flot bid og han med en grim smag i munden både af gammelt velhængt kød, brun creme og forskrækkelse over min høje lyd.
Om jeg har lært af det? Nix, det skete nemlig igen i dag. Men mine unger er bare så søde og dejlige, så det er svært at blive klog af arbejdsskade.

2 kommentarer:

  1. nååå hvor kært.. og lidt sjovt.. kan lige se det for mig... De er så søde de kære unger... :)

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også mit job! Der er så mange glæder, ud over bid ;)

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!