lørdag den 11. januar 2014

De tog mit barn

AC Børnehjælp er blevet suspenderet, så de ikke længere kan hjælpe kommende forældre med at adoptere. Jeg har en hjerteveninde, der er i den situation, at på trods af adskillige forsøg ikke har fået sit inderste ønske opfyldt. Nemlig at blive mor til en skøn lille unge, der vokser inden i hende. Det piner mig, at det ikke er lykkes for dem, for jeg ved at hun vil blive den bedste og mest omsorgsfulde mor. Som jeg tidligere har skrevet om, så hvis der skete mig noget, så ville jeg vælge hende til at tage sig af mit barn. For så ved jeg at han vil blive hørt, forstået og opleve al den kærlighed, som præcis er noget, jeg kan stå inde for. Meget større anerkendelse kan man som kvinde/menneske ikke få!



Økonomisk rod er en af årsagerne til at mange kommendes forældres drømme og håb bliver knust.
Desværre er det ikke sådan, at det er en nyhed, at der er rod i økonomien. Tilbage i november var der fokus på AC Børnehjælps kaotiske tilstande. På daværende tidspunkt var Annette Vilhelmsen klar over, at der en undersøgelse viste problematiske og kritisable tilstande. I november udtalte hun til Politiken, at hun ville vente med at foretage sig yderligere før tilsynet var afsluttet.

Mandsmod?
Nu er det bare jeg tænker at, det er så oplagt, at hun netop nu handler på problemerne. Annette Vilhelmsen trænger til en oprejsning oven på al den negative opmærksomhed, hun har tiltrukket sig med Zoring sagen. Hun vil vise handlekraft og mandsmod, for nu tager hun sgu livtag med det kaos, AC Børnehjælp har forårsaget både i forhold til kommende forældre, adoptivbørnene og redde det internationale samarbejde, der skal være omkring adoption.

Men kære Annette Vilhelmsen jeg har ikke fået mere tillid til dig efter det her. I min optik er denne gerning ikke at vise power, mod eller whatever for igen at tiltrække dine vælgere. Nej, jeg synes, du svigter! Allerede i efteråret har der været mulighed for at gribe ind, der har været rigeligt tid til at finde en plan B. Desværre er det ikke sket, og derfor står mange hundrede kommende forældre med knuste drømme, fordi det familieliv de har drømt om pludselig virker uoverkommeligt. Så sorgen hos netop de familier er gennemgribende og jeg synes, det er et rigtig grimt mediestunt!

Hvordan denne sag ender er svært at spå om, det er for mig meget vigtigt, at de mennesker der i flere år har hungret efter et barn får den hjælp og støtte, som der har er behov for. Og at det gode samarbejde, der har været mellem Danmark mange lande, stadig er bevaret. Men det er min frygt, at der grundet al den virak, kaos og dårlig sagsbehandling, er et tillidsbrud, og som bekendt tager det mange år at genvinde en tillid. Imens sidder der rundt om i de små hjem kommende forældre, der mister troen, håbet og drømmen om et barn. Samtidig sidder der børn i forskellige lande, der har fortjent et bedre liv, men som grundet dårlig ledelse, tilsyn og sagsbehandling ikke får det liv. Biologiske forældre til de børn der er mulige at adoptere har garanteret haft en forventning om, at de på trods af, at deres eget savn og smerte, vil deres børn det bedste, og dermed har afleveret børnene til adoption.

I går da AC Børnehjælp blev suspenderet havde det en konsekvens for en af de mennesker, der står mig meget nær. I går aftes kørte DR nyhederne i baggrunden som lidt støj. Pludselig tordnede min veninde frem på skærmen og lod os lytte med til hvordan det rammer hende og mange andre, at det barn, de længes efter nu tager endnu længere tid før de holder det i deres arme.
Jeg er så stolt af min veninde, både fordi hun på en sorgens dag lader os høre på hendes tanker og inviterer os ind i hendes hjem. Samtidig er jeg så stolt over, at hun tør fortælle om, hvordan det påvirker hende og at hun er med til at nedbryde tabu!
Se hende lige her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!