mandag den 30. december 2013

Hvem har tisset på din sukkermad?

I disse dage er der fokus på madspild, hvilket jeg synes er prisværdigt! Desværre er opmærksomheden kommet, fordi en medarbejder fra Netto angiveligt har tisset i en container, hvor Netto smider mad ud. Eller skulle jeg skrive begår deres madspild.
Naturligvis synes jeg, at det er såååå klamt og lavt, at en ansat pisser ned i den container, hvor personen ved, at der klunses mad. Angiveligt af, en for Nettos ansat, kendt person.

Det er muligt, at Nettos ansatte er pisse (hø hø) trætte af de såkaldte skraldere. Det er muligt, at Nettos ansatte til den årlige julefrokost har pisket en stemning op, og det yngste/modigste/den med den laveste IQ/mindst empatiske etc. har taget urinrøret sagen i egen hånd og gjort noget ved irritationen.



Jeg forstår bare ikke, hvorfor den selvbestaltede har taget loven i egen hånd og begået selvtægt mod noget, der ret beset ikke tilhører den ikketissende Nettoansatte, og tilsyneladende kan retfærdiggøre denne handling ved, at skralderen har taget noget fra Netto. I min optik tager den ansatte også noget fra Netto, nemlig ved at tage sagen i egen hånd og dermed tage ansvaret fra en supermarkedskæde, der vel er stor nok til selv at tage den beslutning og tage kontakt til skralderen.

Netto har på deres facebook side skrevet et dementi om, at medarbejderen slet ikke har tisset i containeren. Øhh nej, det ville jeg da heller ikke gøre er pisse bange for rotter og mus! For mig er det mere princippet i selve handlingen og holdningen til madspild og skraldere.

Dette indlæg er ikke en hetz mod Nettos ansatte, for jeg er sikker på, at personen har fået en lærestreg både af facebookbrugere og af Netto.

Og i øvrigt så morer jeg mig over personens brug af ynglings og ikke yndlings. Hvilket bekræfter mig i min tese om, at denne medarbejder ikke er den ældste ansatte i den pågældende Netto forretning. Desuden morer jeg mig også over, at der står skrevet, at de har skralderens nummerplade. Så faktisk har den ansatte, hvis beskeden skal forstås bogstaveligt taget skralderens nummerplade, og det er da vist ikke lovligt! Ved jo godt, at de mener, at de har skrevet bilens registreringsnummer ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!