onsdag den 2. oktober 2013

Så vis dog, at du kan lide mig!

I øjeblikket er der i Bloglandia indlæg omkring manglende kommentarer fra jer kære læsere. Lige meget hvad, så er det rart med kommentarer eller i det mindste et tegn på, at I er der.
Generelt er det jo sådan, at ping pong med jer læsere giver mere lyst til at skrive indlæg. Indlæg som I forhåbentligt kan bruge til noget; grin, smil, forargelse, hygge, inspiration etc. Jeg ved I vil gøre mig glad, så prøv bare ind imellem at overveje at lægge en kommentar.
Den smukke, inspirerende og skønne Ulla rammer plet i sit indlæg og jeg linker i stedet for at gentage.

Mange bloggere bruger også Instagram og en del af diskussionen omkring de manglende kommentarer tager udgangspunkt i, at Instagram har overtaget både behovet for indlæg og dermed også læsernes lyst til at kommentere. Jeg har ikke meget fidus til Instagram, og glemmer at bruge det. Og de tanker, kloge indlæg og vigtige informationer jeg har på hjerte, kan ikke koges ned til et par billeder.

Elena fra den fine blog Cupcake by me har lavet et rigtig godt, brugbart og nemt indlæg om at gøre det en smule enklere at få respons fra læserne. Hun har fundet ud af, hvordan blogger faktisk har en knap, som Facebook, hvor der bare lige skal sættes et lille flueben i I LIKE!

PharmacyPersonality

Så ud ad busken med jer!

19 kommentarer:

  1. Kære Anne! Du har så EVIG ret! Jeg vil øve mig i at huske det :-) Kh Maria

    SvarSlet
  2. Troede lige jeg ville finde en like knap, synes nu, det er lidt hyggeligere med en kommentar på en blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den dumme LIKE knap kommer ikke frem. Men jeg er gladere for kommentarer :)

      Slet
  3. Jeg er her, g jeg læser troligt med. Men som Ulla også skriver, så gør Blogger det mere end almindeligt svært at kommentere, når man læser med via iPhone eller iPad. Og don't get me started i forhold til, hvis man bruger Bloglovin'. Nå, men det er en anden snak. Når jeg er på via computeren (som nu) skriver jeg hellere end gerne kommentarer. Hej! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er selv pisse træt af at kommentere på iPad. Det fucker og er mega træls! Men godt du er her ;)

      Slet
  4. Jamen altså du skal da bestemt vide vi er her og læser med - og nyder dine vise ord :)

    SvarSlet
  5. Jeg kan rigtig godt li' dig, Anne!! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er da dejligt når det er gengældt ;)

      Slet
  6. I'm here... og har været det længe :-) Du er altid et frisk pust! Men nu kan du så også se, at jeg har været her :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at du stadig er her. Jeg kan rigtig godt lide, at du kalder mig et frisk pust :)

      Slet
  7. Jeg har igen taget bloggeriet til mig... Og det er skønt, trods det tar tid... læser med hos dig, og har fik faktisk skrevet en laaaaang kommentar til dit sidste indlæg, men kan se at det åbenbart aldrig er blevet udgivet.. øv!! Nå, men jeg må bare skrive igen en anden gang :)
    Kh. Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, der skulle ha været nyt afsnit efter at "...det tar tid", det skulle ikke læses som at det tar lag tid at læse med hos dig ;) det ku man godt tro lige når man læser det, MEN det er altså ment som, at det tager tid at følge med i alle de blogs jeg gerne vil, plus at blogge selv.. :)
      Go dag :)

      Slet
    2. Jeg kan kun give dig ret, og jeg ved hvad du mener ;)

      Slet
  8. Ja træls må det være at bruge så meget tid, og ikke få nogen respons.
    For mit eget vedkommende er jeg blevet træt af, at mange bloggere lægger indslag ind på deres blog fra Instagram eller Pinterest, og derfor ser man tit de samme indslag på forskellige blogs, og så har man ikke lyst til at kommentere alle steder. Desuden synes jeg det er irriterende med alle de reklamer, som gør siden langsom.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt træls, men så er det jo smadder rart at vide, at der trods alt er en eller flere bag skærmen, der læser med.
      Jeg kan kun give dig ret med Instagram og Pinterest. Men jeg tror ikke helt jeg har fanget koncepterne!

      Slet
  9. Hi I like you! :-D
    Får ikke læst med dagligt, nok nærmere et par (eller 5) gange om måneden når jeg holder min egen lille blogfest, der læser jeg alle dem jeg kan lide igennem fra ende til anden.. Men er SÅ dårlig til at kommenterer! Øv.. for ja, jeg kan også mærke de manglende kommentare. Instagram har vidst taget mere og mere over, det er en skam! :-(

    SvarSlet
  10. Altså... jeg synes instagram er kedeligt. Jeg elsker ord og kreative beskrivelser :)

    I see you!!

    SvarSlet
  11. Jeg kan lide dig :-) Har bare alt for lidt tid til at blogge selv, og springer derfor ofte kommentarer over.
    Men jeg blev lidt glad over netop dette indlæg, for jeg havde faktisk ikke opdaget, at det tomme kommentarfelt er et generelt problem i blogland. Troede bare det var mig, der var blevet for kedelig at læse...Kram

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!