onsdag den 14. august 2013

Arbejdsl..

Det er som om den min funktion på arbejdsmarkedet lige nu er et tabu. Jeg er nemlig det der arbejds... arbejdsl.. arbejdslø.. arbejdsløs. Og det er fandme ikke en skid morsomt, vil jeg bare godt lige slå fast! Jeg har alverdens tid. Ja... Og det kan være dejligt at have en hel dag uden planer. Men det er for mig kun dejligt og værd at nyde, når jeg har arbejde. Dagene flyder sammen, og hverdagen bliver en byrde og ikke en del af et godt liv.
Som skrevet et hav af gange har jeg været meget glad for at være i vuggestuen. Jeg var forbi i mandags og jeg kunne mærke at savnet var gensidigt! Heldigvis for selv om jeg savner dem og savner noget at give mig til, så varmer det at jeg har gjort en forskel.



Livet som arbejdshoooooostløs bliver nu beriget med forskellige møder eksempelvis om, hvordan jeg laver et CV, et info møde om min jobsituation, et møde med jobkonsulent etc. Det kommer til at virke som om, at jeg/vi kommer til at gøre/høre de samme ting igen og igen og igen! Og det er ved Gud ikke fordi jeg synes det er fedt at gå rundt. Men jeg synes ærlig talt, at det er spild af min og andres tid, at jeg kommer på kursus i at lave et CV. At jeg kommer på kursus i at søge job. At jeg skal til møder omkring, hvor mange timer etc jeg kan arbejde. Jeg ved jo godt de ting. Ja jeg virker måske forkælet og samfundsnassende. Men jeg føler faktisk, at når der bliver brugt de ressourcer på mig, så er det spild af penge.

Jeg glæder mig så meget til, at jobbet kommer til mig ja ja jeg søger og jeg ved godt at appelsinerne ikke falder ned i kalotten! Jeg glæder mig så meget til at min hverdag giver mening, så jeg igen kan være glad, tilfreds og føle at jeg har noget at tilbyde. Både til min familie, min omverden og arbejdsmarkedet!

1 kommentar:

  1. Hvor er jeg enig med dig i om tabu og spild af tid og ressourcer! Tror at du nok skal gøre dit bedste for at søge som du skal, men tror også at det er spørgsmål om timing - det skal nok komme på det rette tidspunkt, og inden da kan du sende 1000 ansøgninger uden resultat. Så væk med triste tanker, og nyd den frihed du lige nu har. Og pøj pøj hvis du bliver kaldt til samtale :o)

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!