onsdag den 3. april 2013

Ich bin nicht ausgelocked!

Jeg er et hjælpsomt og venligt menneske, og har derfor overvejet at tilbyde Rasmus' klasse at give dem lidt ny viden. Da jeg var yngre elskede jeg sprog, matematik og geografi, og jeg pisse dygtig. Jeg var faktisk ret heldig, for jeg havde ikke problemer med at lære og derfor læste jeg sjældent lektier. Og eftersom jeg ikke behøvede lave lektier, så betyder det jo, at jeg har klæbehjerne. Ellers ville jeg jo ikke have det fine afgangsbevis fra 9.klasse...

Inden jeg uddyber min tanke omkring at springe ud som semi-lærer, så lige en forhistorie.

Vindmølleren og jeg var i Berlin i påsken. Jeg har ikke forstået den hype, der har været omkring Tysklands hovedstad, men jeg må erkende, at jeg nu forstår, for det er da en interessant, forundrende og fed by! Vindmølleren havde heldigvis husket sin retningssans og sit indre U-bahn kort, sit skoletysk, valutaberegner og euro. Ret typisk os, så havde vi ingen idé eller plan om, hvad for os var must see. Så på må og få, rygter og andres erfaringer, og med nysgerrighed i blodet indtog vi Berlin. Og ud over at være rigtig kærester, opleve andet end Viborg, se andet end DR3, spise andet end koldskål, så fik jeg genopfrisket mine færdigheder fra folkeskolen.



Vindmølleren fik desværre bøvl med urinsyregigt i storetåen, hvilket betød, at jeg skulle på jagt efter et vagtapotek. Naturligvis var det langtfredag, hvor alt var lukket. Jeg blev udstyret med talende Homer GPS, hader fremover Homer Simpson! og selv om jeg troede jeg havde forstået en cirkaretning, så skal jeg da lige love for, at jeg farede vild. Oh yearh. Fra lejligheden og til apoteket var der 750 meter, og selv om Homer sagde til mig, hvor jeg skulle gå hen etc, og jeg faktisk gjorde det, så fandt jeg aldrig det fucking apotek! Jeg måtte flere gange ringe til vindmølleren, og da jeg endelig efter mange kilometer i benene og selvtilliden under skosålerne fandt apoteket og skulle samtale på tysk, ja så må jeg erkende, at det 03 jeg fik i tysk på højniveau i gymnasiet nok ikke var et helt dårligt bud. For jeg forstod ikke apotekerdamen og hun forstod tydeligvis ikke mig! 

For at trøste mig selv lidt ville jeg have kage med hjem til patienten, og jeg kom forbi den skønneste bagerforretning. Og hvad mon så der sker? Oh yearh bagerdamen talte jo tysk! Og da jeg fik peget på de kager jeg skulle have, kom den største udfordring. Betalingen! Jep, det er sgu da besværligt med de euro!
Hjemturen gik fint, jeg fandt vores lejlighed, og heldigvis hjalp pillerne på vindmøllerens tå! Ellers havde det været ubærligt med alle de forhindringer jeg skulle igennem.

Så hele den historie blot for at fastslå, at mit gode hjerte ikke skal løbe af med mig, for de stakkels elever vil jo ende med at løbe rundt på motorvejen med pilekviste for at finde nøglerne til de kæmpe låse, som KL har beseglet skolerne med!




6 kommentarer:

  1. Tak for et dejligt grin. Godt at alt endte som det skulle.

    SvarSlet
  2. I'm truly enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy on the eyes
    which makes it much more pleasant for me to come here and visit
    more often. Did you hire out a developer to create your theme?
    Excellent work!

    Review my web-site; click here now

    SvarSlet
  3. Hi, I read your blog regularly. Your story-telling style is awesome, keep up the good work!


    my website: this hyperlink

    SvarSlet
  4. It's going to be finish of mine day, however before end I am reading this fantastic post to increase my know-how.

    Look at my web-site - gramgriek135.wordrio.com

    SvarSlet
  5. It's remarkable in support of me to have a web page, which is useful in support of my experience. thanks admin

    Feel free to surf to my blog try these out

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!