onsdag den 17. april 2013

Blod, bræk og bæ

I går var jeg på job i den der vuggestue, som jeg jo elsker at være i. Ind imellem løber vi stærkt, og både børn og voksne, men mest børnene og får ikke lige tørret op efter sig. Således resulterede det i, at jeg trådte i en lort. Altså ikke en hundelort, katteurt, eller harelort. Nej nej en lort der var trillet ned fra puslebordet. Pænt klamt, og lugtende! Hundelorte er klamme og stinker, men børnelorte, de er meget værre. Nu taler jeg jo ligesom af erfaring!


15 min senere falder en skøn unge på legepladsen og får en blodtud. Tror der var et græsstrå, han ikke så. Modig som jeg er tager jeg ham under armen, og traver ud på det badeværelse, hvor jeg har tørret lort væk fra. Jeg får tørret blod væk, og heldigvis sidder næsen ikke skæv og der stikker ikke knogler ud.

Jeg er en omsorgsfuld, kærlig og opmærksom pædagog. Det til trods kan der jo ske uheld, præcis som det sker i hjemmet. Og en halv time inden jeg skal hjem, tilter en lille pige ned ad et trappetrin, og får en flot bule i panden. Jeg trøster den lille og distraherer hende med legesager. Der går ikke mere end tre minutter før hun kaster op ud over MIIIIIG, sig selv og gulvet. Heldigvis er jeg bedre til bræk end lort, så jeg arbejder de sidste 20 min i brækbukser og belortede sko!
Den lille pige led ikke overlast, og der kan være sarkasme skjult i beretningen.

I dag har jeg ikke været i nærkontakt med hverken blod, bræk eller bæ. Kun savl, snot og gylp. Men lidt har jo også ret.

5 kommentarer:

  1. Hehe, jeg eeeeelsker også at være pædagogo

    SvarSlet
  2. Ej... Adddrrr. Æææævvvv.... Så alligevel hellere lockoutet altså!

    SvarSlet
  3. Flot billede ;) det er lige for mine behov

    SvarSlet
  4. Det billede gør mig helt våd i trussen...

    SvarSlet
  5. Er det mig på billede?!

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!