tirsdag den 31. juli 2012

Flyskrækken blev bestemt ikke mindre!

Altså jeg er faktisk ret glad for mit liv. Så glad at jeg indimellem kan blive lidt bange for at miste det. Ikke at jeg går rundt og frygter, at jeg skal komme til skade, men i situationer, hvor jeg skal noget, jeg ikke helt selv har styr på.



I sidste uge havde jeg nærmest en nærdøds oplevelse en oplevelse, hvor jeg blevt utryg. Vindmølleren og jeg var på vej hjem fra den skønne ferie på Kreta, og jeg havde det i forvejen ret træls, for jeg nød tiden med ham. Så det var bestemt ikke en turbulent og eventyrlig flyvetur, jeg fantaserede om. Og en flyvetur, der begynder kl 2 om natten og slutter i Billund kl lort om morgenen gjorde ikke humøret bedre!

Jeg har det altid som om mine øjne kører rent fysisk rundt i de dertil indrettede øjnehuller, når flyet letter og lander. Så jeg har fundet ud af, at jeg bare skal trykke hårdt på øjenlågene, og så bliver øjnene på deres plads. Det praktiserede jeg naturligvis på denne flyvetur. Selve flyvningen over de forskellige lande, min geografiske sans lader mig vide, at vi fløj over Indien, Spanien, Norge og Færøerne, men det er der nok ikke mange andre end mig, der ved, så det nævner jeg ikke højt.
Flyet var pakket tæt, så vi fik virkelig delt baktusser, snot og andet menneskeligt med alle de andre passagerer. Piloten/ kaptajnen byder os naturligvis velkommen ombord, hvilket han jo sagtens kan sige! og fortæller, at vi er forud for planen, så vi kan komme tidligere hjem. Mange af os har de brede smil fremme, for hvem vil ikke gerne være hjemme inden hanen galer morgengryet velkommen?
Vi letter, jeg sover, jeg vågner, jeg sover, jeg fryser, jeg vågner, jeg sover, og jeg vågner ved, at stewardessen siger; om liiidt lænder vi i Bilun, og vi væl gærne sije tark for en gø tyr.
Jeg gør klar til landing, sætter fingre for øjnene, og tænker gode tanker. Lige indtil der igen er en stemme fra oven, der taler til os.
This is your captain speaking; brandmateriellet er ikke klar, så derfor må vi flyve rundt her over Fyn. Forhåbentlig er de snart på banen. Men det her har jeg, jeres kaptajn, aldrig prøvet før, og det er
meget kritisabelt! Så det er da godt, at vi har tanket ekstra op inden vi lettede fra Kreta!


WHAT THE FUCK???
WHAT THE FUCK???
WHAT THE FUCK???

Mange af os havde ikke rigtig noget kæk at sige, for det er for det første en underlig oplevelse, at vi ikke lander alligevel, men at kaptajnen derefter fortæller om sin utilfredshed og derefter fortæller om brændstofbeholdningen, det tager alligevel prisen for årets bemærkning. Bestemt selv om det er årets sejeste, underligste, tankevækkende eller nederen bemærkning!

Vi kom vel ned på jorden, og hastede afsted mod bagagebåndet, for nu ville vi bare hjem og se dyner. Men et underligt syn møder os; døren til bagageudleveringen er låst. Altså låst som i; døren er låst, I kommer ikke ind! Tror sgu da nok lige det endte med at være toppen på det overflødigshorn af oplevelser de få timer der er i luften mellem Kreta og Billund!


5 kommentarer:

  1. Godt i kom hele hjem, sommetider er det lidt mere end udfordrende at flyve:-)).
    Kreta er en fantastisk ø, ikk.

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun forestille mig at i er fløjet med Ryan air ud fra den beretning? er jeg galt på den?

    Nu arbejder jeg i KBH lufthavn og har lært en del af det arbejde og tror faktisk ikke længere jeg er flyskræk, men jeg vil aldrig sætte mig i Ryan airs fly igen, for det er dem der gjorde mig flyskræk i første omgang!

    SvarSlet
  3. Hej Alexia
    Vi fløj ikke med Ryan Air. Kan faktisk ikke huske, hvilket selskab.

    SvarSlet
  4. Rikke Kreta er et skønt sted, men jeg må indrømme, at vi mest var ved poolen. Men jeg elsker vejret dernede :)

    SvarSlet
  5. Ubehagelig afslutning på en ferie. Håber i fik bagagen relativ hurtigt, så i kunne komme hjem.

    SvarSlet

Kom med din holdning, ros, ris eller andet der passer som hånd i handske. Jeg ved du har den på dig :)

Kig hvis du er modig!